In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 22, 2008

Street Smart

Salam...

Finally...Finally...Everything was Happily being settled.... Hopefully..InsyaALLAH....(^_^)

Think Wise, Work Smart, Pray Hard...

HE will always be with YOU...AlwayS.... :)

**************************
Semalam...saya belajar Management in Islamic Perspective...tak dapat disangkal...apa yang ditetapkan oleh-Nya sama ada melalui Al-Quran dan Sunnah...sungguh banyak keistimewaannya...saya tertarik di bahagian "Reward" di mana dalam Islam menggalakkan kita mengargai seseorang (dalam management adalah konteks pekerja) berdasarkan pencapaiannya. Tapi yang menariknya...semasa dalam proses pencapaiannya dan bukan sehingga menunggu mereka selesai.

Dalam erti kata lain, jika dilihat dari sudut MOTIVASI, ia sangat berkesan daripada kita hanya menghargai mereka selepas mereka berjaya melakukan sesuatu. Faham tak? Bila in process nak mencapai sesuatu matlamat tu, jika ada Sumber Inspirasinya tidak kiralah dalam apa jua bentuk yang HALAL pun it will helps.

Kita amik contoh mudah, macam air dalam aquarium ikan...kalau kita sentiasa tambah air sebelum ia hampir kering, mesti ikan-ikan tu seronok berenang-renang dengan sihat...daripada hampir-hampir kering...memang lah ikan tu tak mati...tapi "merana" jugaklah walaupun akhirnya air akan ditambah jua. (Ok tak contoh ni..? ehehe)

Jadinya...kesimpulannya di sini...marilah kita menghargai mereka selagi masih ada waktu..

Oleh yang demikian....Rasa seperti mahu menaip sesuatu...mendedikasikan untuk yang teristimewa....tapi bukan sekarang....nanti dahulu....akan datang...very soon... (^_^)

Sekian, salam sayang dari saya...jaga diri.

Wasalam
12:13pm

0 Komen Balas: