In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 21, 2008

Nak Tau Tak....?


Salam...

Finally...finally...finally...mesej saya kepada seorang teman...

"aku dah terasa....bahang bekerja!"

Hmm..busy busy like a bee...I'm having a crucial morning...takdak laa critical sangat...but no lepak-lepak momment laa kan...everyone is sibuk merata-rata...finally...the day has come...ni baru sket...saya takleh imagine bila ada BIG event which will be coming in soon...very soon...

Sekarang ni...lepak-lepak momment...beberapa minit sebelum loceng rehat berbunyi..yeah, kami ada loceng di sini...sejurus selepas waktu rehat...masing-masing mula dengan agenda busy sendiri...dan saya...saya...tidak terkecuali...kerana selepas rehat saya akan turun ke stor...yeah, stor untuk buat stock take parts....ok, cukup dulu pasal kerja.

Merujuk kepada tajuk di atas.

Nak tau tak...
kadang-kadang kita rasa kita ni best...tapi tak best sangat mana pun...
tapi kadang-kadang memang best pun....

Nak tau tak...
Kadang-kadang kita rasa kita ni sangat memahami...tapi takde laa faham kot mana pun...
tapi kadang-kadang memang kita faham...atau buat-buat faham...
tapi ada jugak yang kadang-kadang kita buat-buat tak faham...walhal sebenarnya kita faham...

Nak tau tak...
Kadang-kadang kita boleh gelak....tapi sebenarnya kita tak gelak pun..
Tapi kita nangis...sungguh-sungguh kita nangis...tapi orang nampak mcm kita gelak...

Nak tau tak...
Kadang-kadang kita cakap "takpa...", "tak kesah..."...tapi sebenarnya memang ada apa-apa yang membuatkan kita kesah....ataupun memang betol-betol takpa...dan tak kesah...

Nak tau tak...
Kadang-kadang kita kata kita tak tunggu....tapi sebenarnya kita betol-betol tunggu...
tapi kadang-kadang...memang tak tunggu pun...

Nak tau tak...
Saya cakap ni SEMUA pasal saya....sebab itu kenapa saya lebih suka YM dari bercakap terus...
Sebab orang tak tau....apa SEBENARNYA PERASAAN saya...

Saya nak nangis ke...
Saya nak gelak ke...
Saya nak jeles ke...
Saya tak faham ke...
Saya nak merajuk ke....
Saya nak tunggu ke...
Saya nak mengadu ke....

Tak siapa pun tau...tak siapa pun nampak...kecuali hanya DIA....

Dengan DIA....tak ada apa yang kita boleh selindung....
sebesar zarah terbit di hati...DIA dah tau...takayh nak habaq...
Nak mengadu ke luah perasaan ke...takyah susah-susah nak buat "appointment",
offline msg ke, sms ke....anytime...anywhere...F.O.C
Dan yang best...DIA tunjukkan jalan...tak pernah mengecewakan...walaupun sedikit...

Contohnya...

DIA "hantar" insan yang bergelar sahabat....untuk menjadi peneman dalam hidup saya...
di saat susah...di saat senang.... (^_^)

Keluar topik...? agak la kot....tapi puas...sebab saya rasa dah tak simpan apa-apa perasaan -ve dalam diri saya...buat ketika ini....selalu berfikiran +ve...walaupun terpaksa berfikiran +ve...takpa laa semoga "keterpaksaan" itu bakal mendatangkan keIKHLASAN dalam hati saya..... dan saya juga MENGHARAPkan keIKHLASAN dari insan yang berSAHABAT dengan saya....(^_^)

Sekian, wasalam.

Jaga diri...salam sayang dari saya.

ps: again....I'll try to be more UNDERSTANDING.... :)

4:11pm

0 Komen Balas: