In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

September 19, 2008

LiFe...

Assalamualaikum...

Salam Romadhon Karim...

Alhamdulillah...masih berpeluang 'menulis' walaupun jam kini berdetik tepat jam 12:30 tengah malam...jika diikutkan kondisi mata ni..agak keberatan tetapi saya seperti menunggu "sesuatu" yang kadangkala pasti tidak akan "ditemui" malam ini...abaikan soal itu..

Hari ini..masuk hari ke-3 saya bekerja bersama mereka..Alhamdulillah...Alah bisa tegal biasa...Tak kenal Maka tak Cinta...saya semakin biasa menyesuaikan diri di situ..dengan persekitaran di situ...dengan pasukan di situ...saya kira seperti saya "adik bongsu" di situ...namun walaupun telah membiasakan diri...batas pergaulan masih harus dipelihara...dan semoga Allah terus memeliharanya untuk kami semua..

Banyak jugak yang saya belajar..dan semestinya di sini..buat pertama kalinya saya dpt mempraktikkan apa yang saya belajar selama ni...in other words..saya diberi kuasa atau kebenaran untuk memulakan system pekerjaan dan pengurusan pejabat sendiri..termasuklah dalam hal tatahias ruang pejabat... Boys will be boys..and Men will be Men... and Girls will be Girls...sebab itu saya kata..sayalah Suri di pejabat ini...mungkin minggu depan kita mula operasi "clearance stock" ya.. ;)

Bergelumang dengan SAPS hari ni...dan mengikut kata Daryl, bakal ada system baru dan saya bakal menjalani training itu...huhu..kena bersungguh..salin apa yang patut...baru nak berjinak-jinak dengan yang sedia ada ni..nasib baik ada Kak Ju finance sedia memberi sumbangan bantuan melalui talian hayat panggilan...thanks :D

Dan berita yang baru takde laa baru sangat..dulu semalam diterima...lepas raya ni..berderet event menanti...dan seperti kata bos-bos saya...saya akan turut ikut sama...sebagai hint in the momment...event bakal berlaku di sekitar Bukit Jalil, Penang dan Johor...dan untuk yang luar kawasan tu memerlukan kami merantau..paham-paham sendiri lah...

Saya tak kisah..totally tak kisah...family juga..sbb sudah diberitahu awal-awal tugasan saya...cumanya doa-doakan tak bertembung dengan any final exams..itu yang saya risaukan..jika ada..akan ku minta excuse walau sehari untuk amik exams..lepas tu sambung kerja..ok bos?

Dan malam tadi..kami (saya, kak eami, kak izan and nurul) ada discussion..without mr afzal a.ka. yoda sbb emergency...hal keluarga barangkali..bertempat di kawasan Menara UiTM..dengan kondisi persekitaran yang tenang..angin sepoi2 bahasa...agak romantik dan sweet kawasan tu...last-last tepat jam 11.00pm lampu di padam secara automatis..serta membuatkan kami memahami isyarat untuk pulang ke rumah...

Nampaknya sampai di sini dahulu...the more we wait, the more time we waste...tp itulah saya suka buat...waiting and keep on waiting dgn sabar...

Jaga diri..selamat beribadah..!~

Wasalam
12:44am
19 Romadhon 1429H

1 Komen Balas:

kak Jah said...

the more we wait, the more time we waste...

// mcm pernah ku tgk ayatnye... tp d mana yerr???