In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

September 19, 2008

E-Man

Salam...

Malam ini masuklah 1o Romadhon 1429H yakni masuklah kita ke 10 Malam Romadhon terakhir...perasaan ketika ini..? Hanya DIA sahaja yang tahu..kerana pada saya sendiri..kemasukan Syawal selain kemenangan kita menahan nafsu selama sebulan..mungkin banyak perubahan yang bakal berlaku...sama ada dari segi pekerjaan, pelajaran dan juga kehidupan...

Pekerjaan
Masuknya Syawal..iaitu bulan 10 dan seterusnya...maka bertambahlah kerja saya..bukan saya tidak suka..malah saya suka..cumanya saya perlu menjadi lebih bijak dan bertahan dari segi mental dan fizikal...siang tadi saya sempat ada meeting sekejap..bincang isu kerja..dan event yang akan ada...dan semasa dalam perjalanan pulang..pun sempat bersembang dengan boss lagi satu...pun pasal planning selepas hari raya ini...Kesimpulan saya dapat selepas perbincangan..Engineering + Management = E-Man ...InsyaAllah..saya lakukan yang terbaik..and May HE always be with me..and give me the STRENGTH..amiin~

Pelajaran
Masuknya bulan Syawal..yakni kami semakin hampir ke medan tempur..tempur untuk menentukan hasil usaha kami dinilai atas sekeping kertas selama 4 bulan ni...cuma yang saya risaukan takut ada pertembungan dengan pekerjaan...moga Allah mempermudahkan setiap urusan untuk saya dan rakan-rakan Robbi Yassir Wala Tuassir...amiin~

Kehidupan
Bila kedua-dua elemen di atas digabungkan...bakal membawa perubahan besar dalam kehidupan saya sebagai anak, kakak, siswi dan pekerja...kadang-kadang sedang 'stuck' dalam kesesakan..ada jugak merenung-renung masa depan...memandangkan 4 tahun mendatang...agak berat...sangat berat..perlu benar-benar cekal dan kental...saya tidak mahu menjadi orang yang tidak berperasaan atau keras hati di kemudian hari akibat "akiviti" harian sekarang...saya mahu menjadi orang yang cekal, tabah dan belajar dari pengalaman...

Janji saya untuk adik...saya takkan lupa..dan semoga DIA sentiasa mengingatkan saya...buat masa sekarang biarlah adik khatam dahulu...kemudian kita akan teruskan misi...ok dik..? ;)

Dan...Syawal ini...ada yang bakal mula kuliyyah..setelah bercuti sekian lama kan...:)
dan yang pasti esok..saya ada imtihan lagi...Al-Loghatul Arrobiyyah..penulisan..oral Isnin ni...imtihan mula jam 9.00pg..doakan kejayaan saya dan rakan-rakan...


Sekian untuk malam ini..agak kepenatan..dan agak kelewatan...dan saya perlu berehat-rehat...

Jumpa kembali...jaga diri dan Selamat Beribadah..~

*ps: saya rasa saya harus belajar lebih banyak tentang KERETA.... ;)

Wasalam
12:32am
10 Romadhon 1429H

3 Komen Balas:

kak Jah said...

ehemmm.... Al-Lughotul Al-Arobiyyah ;)

exam oral.... musti berabuk cakap nih beb.... :P

sumer2 tu.... GOOD LUCK~~ UD'ULAKI BINNAJAH....

kak Jah said...

oooppsss..... Al-Lughotu Al-Arobiyyah :p

mabuk dah aku ngadap Mazola ni... huhuhuhu

Mya Sakura said...

hehe..exam literal sudah selesaii..ok aaa...

exam oral..coming soon..biar ckp berabuk..jgn beralun mcm org duk ngaji sudah...hehehe