In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

September 20, 2008

Hidup itu Indah Jika....

"....Allah uji keikhlasan bila kita bersendirian. Allah beri kedewasaan bila ada masalah.
Allah latih kesabaran dalam kesakitan
. Allah tak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang kecuali menggantikan dengan yang lebih baik...."




Salam..

Beautiful Quote...itulah tajuk entri sahabiyyah saya..pernah menerima sms ini dr beliau..cukup terkesan...apetah lagi selepas menonton telemovie IHSAN tayangan TV3...air mata ini...gugur jua walaupun saya jarang-jarang menitiskan air mata apabila menonton filem atau telomovie melayu...jikalau drama bersiri jepun tu..sampai bengkak-bengkak mata...namun kali ini saya tewas...banyak scene..termasuk jugak muzik latar kegemaran saya... I'tirof :)


Hari ini...rutin harian saya berbeza..sejak bekerja di tempat baru..waktu hari bekerja saya adalah 5 kali seminggu...ini bermakna Sabtu dan Ahad adalah hari rehat...dan pagi ini..saya dan rakan-rakan ada imtihan Al-Loghatul Arrobiyyah...dan secara keseluruhannya..Alhamdulillah..walaupun ada soalan last tu kena translate dari Inggeris ke Arab..berpeluh jugak..dan Isnin ni..oral pulak..semoga DIA mempermudahkannya bagi kami :)

Selepas pulang ke rumah...hari ni, saya mula ada mood untuk membuat biskut raya..jadi, tanpa melengahkan masa..sebelum mood itu kembali hilang...saya, mama dan adik ke Pasaraya Mydin untuk membeli sedikit perkakasan membuat kuih..Kali ini, saya mahu berbelanja secara berhemah..membeli barang dengan kuantiti yang sedikit...bila tak cukup kita beli lagi. Kerana jika dulu-dulu saya lebih suka membeli dalam kuantiti yang besar dan banyak..ya, memang harganya lebih murah..tetapi bila penggunaannya tidak dapat dimaksimakan..ianya akan menjurus ke arah pembaziran...dan seperti kita tahu..Membazir itu ikhwan Syaitan..



Esok..operasinya bakal bermula..Tahun ini..rezeki murah..Alhamdulillah...Hanya Allah yang berikan kita rezki..cumanya..saya tidak bersungguh..dan limited untuk satu tempahan sejenis biskut limit 50biji..lebih dr itu..saya mohon seribu kemaafan...saya mengamalkan non-profit basis...customer satisfaction adalah lebih bermakna...kata-kata kepuasan dari yg merasanya..adalah doa kejayaan rezki untuk saya sekeluarga..saya mementingkan Quality dr Quantity :)

Baiklah..setakat ini sahaja...kita dah masuk 21 Romadhon...sama-sama kita top up mana yang tinggal...di penghujung Romadhon ini...moga di pengakhiran ini..kita memperoleh PengampunanNya...amiin~~

Dan untuk sahabiyyah saya...yang bakal jadi orang gomen...mabruk ya ukhti...mabruk! Enti kata berjangkit dengan saya...ya Alhamdulillah..sesungguhnya DIAlah yang memberi kita rezki..InsyaAllah satu hari nanti..bila kita bertemu..kita gabungkan hasil gajian kita..hehe..

Sekali lagi..saya minta diri..selamat beribadah untuk rakan-rakan..~

~ Romadhon Karim...Akhiruhu......ItQumMinAnNaR...~

Wasalam
12:22am
21 Romadhon 1429h

2 Komen Balas:

kak Jah said...

Ramadhan ni mmg bulan yg pemurah... Allah jd sangat2 Maha Pemurah ngan hambaNya spjg bulan Ramadhan ni.. dah laaa awal2 nye penuh dgn kelimpahan rahmat.... lps tu bagi can plak utk pengampunan secara besar2an... dah ampun tu.... dibebaskan pulak kita dari api neraka.... Maha Suci Allah...

Mya Sakura said...

Maha Suci Allah..Segala Puji2an hanya bagiNYA...Allah sememangnya MAHA Pemurah...terpulang kepada hambaNya merebut peluang...