In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

June 04, 2008

Irama & Lagu

||Pejabat, 1642||

Salam,

Tadi, lepas saja selesai ber"bye-bye" dengan Kak Ita dan Cik Tropical Jingga di ym, rasa macam "alaa...dah takde orang nak teman". Heheh, gayanya seperti macam kita tengah sembang-sembang kat Bus Stop, tiba-tiba bas kawan kita tuh dah sampai....jadi tinggallah kita sorang-sorang kat Bus Stop tunggu bas untuk ke destinasi lain..(persoalannya, kenapa kene guna perumpamaan bas ek..?) Suasana macam sunyi seketika...masa tu laa baru kita nampak keadaan sekeliling...dalam konteks di sini, barulah saya nampak kerja-kerja yang perlu saya sudahi...biasalah, multitasking kan.

Sedang saya duduk-duduk (duduk..?) menyiapkan kerja-kerja...sambil adik sedang hebat "berlawan" dengan main-mainannya ala-ala dialog cerita Ultraman...secara tidak semena-mena, beberapa bait-bait lirik disulami dengan melodinya sekali terpacul di mulut ni. Ya, bersuara...bukannya menyanyi di dalam hati...mentang-mentang bos takda...tapi suara nyanyian itu dengan nada yang amat minima, kerana bilik saya ni bukannya kalis bunyi...risau-risau nnt ada customer ingat ada jamming studio pulak kan...hehehe.

Lagu ni..jarang-jarang didengar....apetah lagi amat jarang saya nanyikan...cuma tadi sahaja tiba-tiba lagu ni terkeluar...mula-mula hanya menyanyikan melodinya sahaja...tapi bila lama-lama masuk sekali dengan liriknya (ada gak ala-ala nasyid gitu bunyinya). Saya agak mengkagumi diri sendiri kerana memikirkan telah berjaya mencipta sebuah irama dan lagu...mana tau boleh jadi pencipta lagu pulakkan. Tapi setelah diselidik...dan dibantu oleh pakcik Google saya berasa sedikit hampa kerana sesungguhnya...lagu itu mmg sudah sedia tercipta oleh seseorang.Tapi...bila ingat-ingat balik...ntah apa mimpi tetiba nak nyanyi lagu tu macam kelakar pun ada....hahaha...sekali sekala back to mode jiwang...oh no, kamu~~

Kalau kalian nak tau lagu apa yang menjadi 'humming' saya skrg....inilah lagunya....hehehe..

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tajuk : Itulah Sayang
Petikan Filem : Anakku Sazali

Nyanyian Asal: P Ramlee & Normadiah


Unbelieveable...? Believe it.....hehehe ;)

Wasalam.

2 Komen Balas:

loveLynUruL said...

ish kebetulan plak ..nurul tengah layan lagu2 saloma ;p

Mya Sakura said...

haha..sungguh kebetulan kan kita nih... ;p