In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

June 05, 2008

Fuel Up?

|| Bilik,0123||

Di suatu petang, di sebuah pejabat...ringtone lagu Kekasih Allah ; Haddad Alwi berkumandang...


"Hello..." saya menjawab
"Wanie, isi minyak sekarang..." kata si pemanggil.
"Hah?" tanya saya kembali

"Ya...pergi isi minyak sekarang..." balas si pemanggil itu tadi

"Buat apa..?" tanya saya kebengongan

"Pergi je laa isi minyak...malam karang dh penuh, takkan baru awak nak isi...bgtau mama ngan abah sekali..." kata si pemanggil
"Ooo ok2...but why eh? Aunty kat mana?" soalan bengap daripada saya.

"Minyak nak naik laa sayang...kul 12 kang minyak naik..so u better go now..." balas pemanggil
"OOoo...ok2..got it...thanks ya!" balas saya dengan yakin (walau masih blur)
"Ok..dont forget to tell mama and abah..." kata pemanggil.


***************
Salam,


Ok, mungkin dialog perbualan telefon di atas sudah mampu untuk menggambarkan apa yang saya nak ceritakan malam (pagi) ni. Fenomena. Mungkin itu ayat terbaik untuk saya menggambarkan keadaan semasa. Minyak naik LAGI. Kalau tak silap saya...naik RM0.78 (maafkan saya jika tersilap). Hari tu, harga tepung naik...lepas tu beras dan sekarang minyak PETROL & DIESEL.Lepas satu-satu naik harga....

Makcik nasik lemak depan umah dah bg 'sign'...harga nasik lemak akan naik. (kalo kuantiti sama saya tak kesah makcik..). Boss kat office dh pening kepala barang naik...nak supply pun takut woo.Roti Canai kedai mamak mantain harga...tapi saiznya..aduhai..dah sama besar saiz donat. Cuma saya ternanti-nanti harga jualan ketika pasar ramadhan dan jualan kuih raya..CONFIRM melambung..walaupun setelah saya kira-kira keuntungan yang sedia ada sudah mencukupi..tp biasalah, kalo harga tak naik...takde laa cerita "best" kan..? hahah..

Sah-sah ada lagi satu fenomena akan berlaku...Rakyat NAIK Angin..! ahahaha... Malaysia Malaysia...Oh TANAHAIR ku...!!~


Tak nak komen panjang....esok perlu bangun awal. Adik ada medical check up kat hospital. Secara "kebetulan" kami semua bercuti...jadi sudah merancang untuk ronda-ronda kotaraya mencari toko buku....

Foto dirakam di sebelah rumah saya...kereta berpusu-pusu nak isi minyak sebelum jam 12...saya..? Tgk je laa...huhuhu..

Esok saya cuti...kepada kakak saya yang dikasihi, janganlah merindui adikmu ini...hehe ;p. Bila-bila free kita diskas mengenai "projek pujukan" tu eh... :D

Jumpa lagi~

Wasalam.

2 Komen Balas:

fadznida said...

Ni yang nak naik hangin nih!XX##$$??**&&

Mya Sakura said...

tau takpe...huhuhu..pah nih...letrik juga ada naik..aiyoohh!