In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

June 03, 2008

Breakdown

Bilik, 1022pm

Salam,

Sekejap je dah hari ke-3 bulan keenam. Maksudnya sekejap je dah masuk separuh masa kedua ataupun suku tahun ke-2. Diam tak diam, pejam celik pejam celik. Time is running fast...kan?

Sebut pasal pergerakan masa yang berlaku dengan agak pantas ni, nak laa jugak saya reveal atau imbas kembali cerita-cerita dulu...mari kita mulakan. ;)

Diam tak diam dah hampir dah hampir 9 bulan saya meninggalkan alam pelajar. Kalo orang mengandung, 9 bulan dah dapat baby dah...rasanya macam baru beberapa bulan je lepas present final project dulu...masih rasakan lagi ke"hangat"an perdebatan semasa presentation, debaran tunggu result....zaman suka duka dengan kawan-kawan...


Bersama teman-teman hari terakhir selepas presentasi projek akhir.


Lepas tu, zaman sibuk nak apply untuk sambung degree plak. Rasanya masa tu nak menunggu dapat keputusan sikit punya lama...macam-macam duk pikir. Dapat ke tak ke....tup tup, dah dapat tau keputusan awal bulan lepas. Alhamdulillah...bakal menjawat status pelajar semula bermula bulan 7 nih...InsyaAllah~

Bila dah abih FYP, dah dapat result...masuk plak alam pekerjaan. Pun, sama jugak dengan usia saya meninggalkan kolej. Dulu, lepas je presentation...tepat 1 October 2007 saya ditawarkan bekerja. masa tu jugak laa bulan Ramadhan. Masa tu jugak laa sibuk dengan tempahan kuih...ni tak lama lagi dah nak masuk Ramadhan balik...Subhanallah..semoga Allah luaskan pintu rezeki lagi untuk tahun ni dan tahun mendatang...InsyaAllah.



Final Result...Alhamdulillah.

Lepas dah dapat result, duk sibuk tunggu bila nak convo pulak kan. Sebelum ni, macam-macam saya ngan cik Nurul diskas plan kami...sampai dah hilang "seri" convo tu kami diskas. Dan Alhamdulillah, minggu lepas saya dah terima surat convocation dari kolej. Tarikhnya dah ditetapkan iaitu pada 26 June 2008 bersamaan dengan hari Khamis bertempat di PWTC. Debaran makin terasa...ya la, 2 tahun setengah berhempas pulas akhirnya bakal menerima skroll walaupun hanyalah Diploma. ;)


Gambar sendiri..? Coming soon InsyaAllah.

Masuk hari ni, dah sebulan lebih dah saya pulang ke tanah air selepas mengerjakan Umrah. Bak kata kak Aina, mungkin saya masih rindukan saat-saat berada di sana. Dan jawapannya Ya. Masih terasa suasana ber"marathon" ke Masjid, masih terngiang-ngiang suara bilal melaungkan azan, masih terbayang suara syahdu Imam, masih berbias suara-suara penjual...bila lagi mau ke sana..? InsyaAllah...jika ada rezeki tidak ke mana kan...


Di Makkah Al-Mukarammah


Begitu panjang mukadimmahnya...walaupun perenggan ini barulah saya akan merungkai isi yang berkenaan dengan tajuk...hari ni, dapat beronline seperti biasa di pejabat. Cuma di saat-saat akhir sebelum waktu pulang barulah server down. Apa yang saya nak katakan di sini, adlah hari ini mungkin saya mengalami masalah berkomunikasi ataupun communication breakdown. Sebabnya, kadang-kadang tu saya kurang memahami kehendak soalan teman-teman tidak kira melalui SMS ataupun YM.

Maafkan saya ya...mungkin hari ni saya berkelabut sedikit kerana begelumang dengan kertas-kertas Delivery Order yang perlu saya usahakan untuk menjadi Invoice dan kalkulator sentiasa menemani saya. Biasalah, awal bulan...sebelum 15hb kene setelkan semuanya...kalo tak duit lambat masuk...(kata bos).


Masterpiece ;)

Dan bersyukur kerana Dia sentiasa memberikan ruang untuk saya dan keluarga...contohnya tempat kerja dekat jadi saya boleh jaga adik, bos yang baik....memahami situasi saya, sokongan teman-teman...dan yang paling penting restu mama dan abah...apapun, setiap kejadian ada Hikmahnya kan..



Baiklah, setakat ini sahaja..perlukan tidur yang awal...badan agak keletihan sehari dua nih... :)

Ila lliqa'~

ps: kita doakan yang baik-baik saja ya... ;)

Wasalam.

3 Komen Balas:

Lovely Jaemi said...

hehehe...suke gak gambar masterpiece tu...

loveLynUruL said...

bagaimana agaknya bile kita jumpe kawan2 lama nnt ..n teringat itulah muka2 kelegaan kita kn ;p

Mya Sakura said...

jamie:
hehe...nama pun masterpiece kan beb...the 1st pics of us kot tak silap aku...konsert nasyid..remember ;)

nurul:
can't wait for that momment...jgn lupa plan kita ya sis.. ;)