In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

December 09, 2008

Vice Versa

Assalamualaikum,

Entri ringkas malam ini, hampir detik 12 tengah malam. Saya patut tidur awal. Supaya esok saya ceria seindah suria.Atau apa-apa sahajalah.

Hari ini...

1. Berfikir adalah berbeza daripada mengingati
2. Berdoa jauh lebih baik dari menyanyi

Hanya dua konklusi saya. Kesimpulan lebih tepat, segala pemikiran jahat adalah hasutan syaitan. Untuk mencegah dan merawat, banyakkan berdoa dan mengingati Allah. Solat, Doa, Zikir, Puasa...semua itu lebih baik, lebih menenangkan.

Kerana apa? DIA Maha Mengetahui, DIA lebih tahu, bukan kita.Kita hanya ada hati, ada naluri.DIA ada segalanya. Kita merancang, DIA tentukan. Kita berusaha, DIA menganugerahkan. DIA mahu kita belajar. DIA mahu menyedarkan kita. DIA sayang kita.

Andai saya terleka, ingatkan saya.Andai kamu terleka, saya ingatkan. InsyaAllah.

Doa itu senjata orang mukmin. Banyakkan berdoa. Istiqamah. Berdoa sendiri. Berdoa secara berjemaah. Mendoakan kesejahteraan diri sendiri. Mendoakan kesejahteraan orang lain. Saling mendoakan.Itu Indahnya ISLAM. Subhanallah.Alhamdulillah. Allahuakbar.

Sekian.

4 Komen Balas:

~mIsS_p00h~ said...

syukran 4 d reminder sis! :)

Ingat Dia selalu...

Mya Sakura said...

afwan..yeah, ingat DIA selalu.. :)

kak Jah said...

yaa.. igt Dia selalu!! thanks for this entry :) hihihih...

Mya Sakura said...

u're welcome..hihihi