In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 26, 2008

JoM kE MaNsuRah

Salam...

Saya berangan...jika satu hari saya boleh berkata demikian..ataupun ayat begini ke " JoM pI AleX...". Oh ya..bukan kami (baca : saya dan kak jah) sahaja yang kuat berangan...tapi ada sahabatnya juga meletakkan status sebegitu rupa...Semoga ANGAN-ANGAN kami ini...bakal menjadi kenyataan...InsyaALLAH.



Tapi...kalau ikut dalam situasi sekarang..kan bagus kalau saya boleh berkata seperti..Jom Belaja Arab...sebabnya...ni nak habaq laa ni..esok..kan Deepavali..cuti umum..tapi kami ni..pelajar-pelajar bahasa ARAB di bawah bimbingan Ustaz Ibrahim yang super sempoi tu..nak buat TEST..haa..esok pagi-pagi kami ada test..kalo setakat Imlak ka..Listening ka..boleh tahan laa lagi...ni Public Speaking kott...haaa..mau tak berabuk kami duk cakap esok..ni baru LEVEL 1..ada 2 LEVEL lagi nak pi...huhu..sabaq naa...nama pun menuntut ILMU...belajaq bahasa Quran lagi...

Ni sambil-sambil duk menaakul wa mentelaah ni laa sambil blogging....sambil SMS ngan Cik Adik Atiqah yang disayangi...kesnya, nak confirmkan waktu test kitorang tu...dah la dikhabarkan..bukan-bukan..diberitahu akan berlangsung di Pusat Bahasa...al-kisahnya..nak ke Pusat Bahasa atau dalam bahasa omputihsnya...Languange Centre...nak kena "tawaf" satu kawasan campus tu...nak selamat..pagi-pagi sok..kami dh mula menapak di campus..kot kalau test start lambat...pi gebang-gebang kaa.."pecah-pantas" kat mana-mana...haih.~

Dan esok malam juga...diikutkan jadual saya yang agak tak berapa padat ni...adalah Jemputan Walimah senior saya dulu...kat KL nun...plan mula-mula..jadi laa turun...tp bila last minit "bodyguard" saya a.k.a Kak Jah tidak dapat turut serta saat-saat akhir..makanya..agak terbantut laa sket plannya..sebabnya adalah seperti berikut :-

1) Ayah sama bonda tidak akan mengizinkan saya keluar dengan siapa-siapa kecuali ditemani oleh Kak Jah ataupun Cik Nurul atau Kakak2 Cheekye yang sewaktu dengannya. Muktamad.

2) Walimah tersebut dijalankan pada waktu malam. Dan bertempat di Pusat Bandaraya Kuala Lumpur. Dan saya ada MASALAH besar dengan jalan-jalan di KL.

3) Pada keesokannya harinya saya akan bekerja seperti biasa.

4) Tak kesah laa apa-apa pun reasons, kalau kriteria pertama tak dipenuhi..maka wasalam lah jawabnya.

5) Sebarang surat-menyurat tidak akan dilayani.

Kesimpulannya...saya masih tatau boleh pergi atau tidak...jika ayah sama bonda katakan TIDAK...maka tidaklah. Ohya Kakakku..kamu tidak perlu rasa bersalah...seperti pesan kamu juga...jika tidak mendapat restu...maka jangan pandai-pandai nak merestukan diri sendiri.

Dan..sekian entry untuk malam ni..saya sedang search-search gamba mansurah yang sesuai...tapi macam takdak yang menarik...takpa laa mungkin kena letak gamba sendiri koott...(^_^)

Doakan kejayaan kami semua esok...!

Salam sayang dari saya...jaga diri.


Wasalam
11:09pm

0 Komen Balas: