In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 02, 2008

Hari Raya 2008

Salam...

Alhamdulillah...bulan ini bulan kemenangan setelah sebulan kita menahan lapaq, dahaga, nafsu dan segala-galanya yang mendidik kita untuk menjadi Insan yang sebenar-benar Insan di bulan mulia...bagi yang berpuasa Enam...berpuasa sunat di bulan Syawal..Selamat berpuasa saya ucapkan.. :)



Hari raya tahun ini...boleh dikatakan hari raya yang bermakna untuk saya..walaupun dr segi persiapannya agak kurang..atas sebab-sebab yang tertentu...tapi saya tetap merasakan hari raya tahun ini sangat bermakna..untuk saya..dan untuk kami sekeluarga...

Tahun ini..kami beraya seberayannya...maksud saya di sini..beraya...berkumpul sanak saudara...bersembang...bertukar cerita....pengalaman...macam di kampung-kampung. Tahun ini tiada sessi fotografi... Oh ya..kami masing-masing (baca : keluarga besar kami) sudah tiada kampung halaman..setelah peninggalan atok...rumah saya menjadi markaz tempat kami semua berkumpul...Tahun ini sangat meriah...malah suasana rumah saya pun saya "ubahsuai" dekorasi menjadi ala-ala kampung (kesukaan saya)..bentang tikar...semua lepak-lepak kat bawah...sambil makan kuih raya...

Tahun ini..kerana mama kurang sihat...jadi semuanya saya uruskan...dari A-Z...ya kali ini semuanya saya...masak rendang, kemas rumah, buat kuih...semua saya...macam orang jauh kata " praktis awal-awal..." dan mcm saya kata.."practice makes perfect" ;) macam saya selalu cakap..teringin nak jadi surirumah...dan saya kira..Allah dah bg saya "free trial" untuk merasa menjadi surirumah...hasilnya...perlu kuat dr segi mental dan fizikal...walaupun pada permulaannya..sehari sebelum raya...saya agak kalut...ditambah dengan emosi yg tak menentu dek kepenatan...Alhamdulillah..semua setel...dan kesempatan ini saya nak ucapkan ribuan TERIMA KASIH tak terhingga buat anda (baca : orang jauh) kerana berjaya meng"cool" kan saya di saat2 hari persiapan untuk hari raya dan juga malam raya...kdg2 bila kita kena buat semua sorang-sorang secara mendadak..jadi takleh nak pikir dengan nyata..skrg..tak kalut dah.. ;)

Dan Alhamdulillah...saat ini pun mama sudah beransur sihat...kepada yang mendoakan dan membantu...jazakallah...dan kepada yang taktau..maafkan saya..bukan niat menyembunyikan..tapi tidak mahu merisaukan dan menyusahkan sesiapa...

Dan...hari ini sudah raya kedua...tinggal 3 hari lagi sebelum masing-masing mula bekerja...open house..? InsyaAllah coming soon...menunya...kemungkinan tahun ni sedikit berbeza..mungkin...InsyaAllah...akan diberitahu tarikhnya...dan kalau nak berkunjung pun...bila-bila masa saja...rumah kami sentiasa terbuka... :)



Mungkin menu ini... :)

Rancangan esok...masih blom dipastikan lagi...jika mama benar-benar sihat...mungkinmemnuhi undangan rumah terbuka di Putra Heights (rumah makcik saya) atau ke Putrajaya (rumah bos mama) atau mungkin di rumah sahaja...hehe...

Jumpa lagi...selamat berhari raya...selamat berumah terbuka...

~MinAL A'iDiL WaL FaiZiN ....KuLLu Amm Wa EnTum BiKhOiR...~

ps: 2 Oktober...2 purnama sudah... :)

Wasalam
3 Syawal 1429H
Shah Alam
11:50pm

0 Komen Balas: