In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

September 16, 2008

New Life Begin...




Salam..

Semalam 15 Romadhon 1429H bersamaan 15 September 2008..
Secara rasminya saya masuk ke tempat baru..
Lokasinya tidaklah jauh mana dari rumah..
Sekitar 15 minit jarak perjalanannya..



Bekerja dengan sebuah pasukan..
Ya, sememangnya saya bekerja di dalam sebuah pasukan..
Di mana sedikit pun tidak terlintas saya akan ditempatkan bersama mereka..
Bekerja bersama-sama kereta..



Tugas saya memang di pejabat...
Tetapi bakal terlibat dengan kerja seperti gamba-gamba di atas
Bukanlah teknikal..
Cuma bahagian pengurusan...
Dan saya berada sepasukan bersama mereka...
Dan hanya saya "suri" di dalam pasukan ini...

Jadi kalau ada sapa-sapa teringin nak beraksi tu...
Habaq mai la...setakat ada lesen FULL pun wat pa.. ;p
InsyaAllah nanti ada update pasai event..akan diberitahu kelak..
Kalau yang duk jauh nun di sana tu..teringin nak join mai la balik sini..
Hehe.."special price" punya..

Itu sahaja update mengenai tempat baru..
Ada cerita terkini..InsyaAllah akan dikemaskini..
Sekarang ni masih dalam proses "training" dan menyesuaikan diri..

Apapun..sentiasa doakan semoga Allah sentiasa bersama saya..dan pasukan ini..
Moga hati, jiwa dan IMAN ini sentiasa terpelihara..
Amiin..~~

Nah..ini namanya Rezki Romadhon..tiada siapa menyangka..ia berlaku begitu pantas.."lamaran" pertama yang saya tolak beberapa bulan lepas...memberikan hasil rezeki untuk bulan barakah ini...apepun, saya bersyukur..walaupun persekitaran atau kondisi tempat kerja saya dikelilingi dengan kereta-kereta..namun kesempatan malah keselesaan waktu untuk-Nya tetap utuh..Alhamdulillah..

KepadaMU Ya RABB..aku bersyukur..Alhamdulillah..Kerana Engkaulah yang memberiku Rezki dan Kelapangan...Segala Puji Hanya Bagi Allah..Tuhan Pentadbir Sekalian Alam..

Dan hari ini 17 Romadhon 1429H....adalah hari
Nuzul Quran...hanya tinggal 13 hari untuk kita top-up mana-mana kurang (terima kasih kpd orang di sana yg tlg btulkan kiraan)...tingkatkan amal ibadah kita selagi mampu..Dalam bulan yang mulia ini...seperti kata saya dan Cik Nurul..bulan ni sangat indah sebenarnya..bila dah sampai ke penghujungnya..rasa mcm sedih..Alangkah indahnya jika keadaan di bulan ini berterusan...

Selamat Beribadah untuk rakan-rakan... :)

*ps: nak tau nama department saya..sila rujuk gamba kedua..ada satu huruf dan nombor tersembunyi... :)

Wasalam

1203am
17 Romadhon 1429H

2 Komen Balas:

Aina Ana said...

Wow! Race Rally Research ke team Wanie?! kagum-kagum..

ish tak sangka laa...wah! nak race kete boleh?!

Ok apa kalau wanie the only 'suri', sebab kadang2 laki respek kat kita bile tengok kita boleh buat keje yang diberi.

Mya Sakura said...

Yeah, R3 Department..hehe..

Nak race..? bleh ja...nnt after raya byk event coming up soon..nnt sy roger akak ya..

Ok jugak la jadi the only 'suri'...mcm jd adik bongsu gitu..hehe ;p