In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

June 06, 2008

Obat

|| Bilik, 2358||

Salam,

Beracun. Satu ungkapan yang amat sesuai untuk saya gambarkan keadaan diri saya hari ini. Saya rasa muka dan tangan saya telah diselaputi racun dek kerana krim sapuan Tahan Gatal (kata doctor) yang telah ditonyoh ke muka. Hasilnya masih sama. Ada laa sedikit berkurang. Kalau tau tadi, amik jab terus. Tapi malam ni, saya amik keputusan untuk tidak menggunakan krim beracun tuh. Aromanya kurang menyenangkan bagi saya. Saya hanya amik keputusan gunakan cara tradisional yang lebih Islamic. Sapu minyak Habatus Sauda di muka dan tangan, sapu sket ngan air zam-zam. Hasilnya, Alhamdulillah agak sejuk. Kurang sikit pun jadilah. (Aminn~)

Masuk kali ni dah dua kali kene allergic. Doctor pun dah membebel. "Awak..makan tu kene pantang ya.." Hoh..? Doctor suruh saya pantang makan...aiseh doc, tahukah kamu bahawasanya saya adalah pecinta makanan. Bak kata rakan blog saya "Malaysia kaya, kaya dengan makanan" haa..doc katalah saya allergic dengan debu ke, air ke, aircond ke, kosmetik ke...huhu. Tapi kenapa mesti makanan...oh no kamu~

Tapi, itulah kan...bila dah kene macam nih..kurang sket pergerakkan saya nak ke mana-mana. Lebih selesa di rumah atau di bilik. Ada hikmahNya...anggap sahaja ini ujian dariNya..:)

Esok lebih teruji, kerana saya dan keluarga akan bertolak ke Terengganu selepas subuh InsyaAllah. Ada kenduri kahwin di Kuala Berang. Seterusnya bermalam di rumah umi di Dungun. Pulang ke Shah Alam keesokan harinya. Kak Ita kata, di Terengganu musim sotong. Sotong..? Favourite daku....huhu..ubat ade..standby..balik kalo tak baik gak...nasiblah~

Sekian. Blog akan berehat sehari dua. InsyaAllah akan update cerita selanjutnya...kepada Cik Nurul, thanks for the wish..and may you have a nice holiday too ya.. ;)

Jumpa lagi.

Wasalam

*ps: minyak dah naik...jom kita tunggang kuda g kerja... ;p


0 Komen Balas: