In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

January 08, 2009

Back to Life, Back to Reality

Salamun'Aleyk!

Tadaima.!!~

OK, dah lama tak mencatat. Saya jadi 'silent reader' di blog kawan-kawan. Oh, dah banyak ketinggalan nampaknya. Adakah?

Hari ke-8 bulan pertama tahun ke-2009. Azam tahun lepas masih banyak tertunggak, atau saya boleh katakan..hapuskira sahaja. Tumpukan konsentrasi kepada azam yang berkaitan sahaja. Selebihnya, saya serahkan pada DIA.

Sambutan Tahun Baru biasa sahaja,malah saya tidak menyambutnya pun. Cuma sekadar menghantar mesej pesanan ringkas ataupun "SMS" kepada teman-teman terdekat (di hati). Malah, malam tahun baru itu saya tidur lebih kurang jam 11.00pm.

Seterusnya, apa yang menarik pada tahun baru adalah, pada Sabtu lepas (3 Jan 2009) kami membuat perjumpaan kecil di Burger King Sec 13. Ahli yang turut hadir adalah saya (dan adik), kak jah, zurin, yan, blankurt, syah dan aizzam. Motif perjumpaan, adalah LEPAK. Mungkin di lain masa kita boleh aturkan perjumpaan untuk makan Tomyam pula...



Keesokan harinya pula (4 Jan 2009) saya dan cik nurul menghadiri majlis resepsi Azman (Bo) dan Cik Nurul (Didie) di Hotel Palace of Golden Horses. Abg Azman ni adalah ex-staff tempat saya bekerja sekarang, jadi dia telah menjemput kami satu department untuk majlisnya. Dan pilihan teman saya adalah cik nurul. Atau mungkin ke mana-mana juga saya akan mengajak cik nurul. Akak dah cop awal-awal ya dik ;)



Seronok, cemburu tengok orang dah kahwin. Oh, jodoh mereka sudah sampai. Saya pernah berkata kepada teman-teman (baca : Cheekye) apa yang best tentang kahwin ini adalah persiapannya. Contoh macam bagi kad dekat kawan-kawan, hantaran, baju kahwin, jemputan...bla bla bla. Ye ke?


Dan sekarang, musim kembali bersekolah. Adik kembali ke sekolah untuk Darjah 4 dan sya kembali ke kuliah. Kuliah bermula untuk semester kedua. Semester ini saya hanya fokus kepada 3 subjek sahaja. Perlu seimbangkan antara kuliah saya, karier saya dan juga kehidupan saya. Perlu bijak mengatur masa dengan cekap dan berkesan untuk mencapai matlamat.

Dan untuk Palestin. Saya tidak arif untuk komen panjang lebar di sini, malah saya memang tidak arif untuk komen tentang perkara ini. Jadi sekadar saya mengemaskini berita dari blog teman-teman. Buat teman-teman, teruskan berblog.



KepadaMu Ya Allah, Selamatkanlah Palestin dari kerakusan dan kekejaman Yahudi Laknatullah..! Allahuakbar, Allahuakbar,Allahuakbar!

0 Komen Balas: