In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

December 30, 2008

Obsessions

Salam,

Sejak akhir-akhir ini saya rasa diri ini sangat sangat sangat "fragile". Saya mudah ketawa, saya mudah menangis,saya mudah tersentuh, saya mudah kecewa dan segalanya yang berkaitan dengan perasaan mudah. "Fragile", sifat ini sebenarnya memang sudah lama berada dalam lubuk hati sanubari ini, cuma akhir-akhir ini semakin menjadi-jadi pula. Cuma apa yang saya dapat simpulkan, umur-umur di peringkat "pembangunan" jati diri inilah ianya agak berkecamuk. Tak apa, saya masih di peringkat yang OK.

Sejak akhir-akhir ini juga, rancangan TV saya rasa agak best-best. Abaikan cerita melayu, yang hanya dilayan oleh saya adalah Mertua vs Menantu, Spa Q dan AC Di Sini. Tapi yang saya nak ceritakan adalah dua rancangan antarabangsa ini yang telah benar-benar menambat hati saya. Benar sekali.

Sekarang ini, Astro bermurah hati menambah saluran percuma untuk Astro Fiesta sehingga 18 Januari. Komen saya. SYABAS. Saya sukakan rancangan dalam saluran tambahan itu. Antara rancangan yang menggamit hati saya adalah Concert Boyzone 2008 dan Andre Piur (tak pasti ejaan dia macam mana) Concert.

Semasa saya menonton konsert oleh Boyzone ini, saya menjadi sedikit sebak. Entahlah, teringat zaman-zaman sekolah dulu ke, atau lagu-lagu mereka ke. Tapi yang pasti saya sukakannya. Kesimpulan saya.. " Saya tersentuh"/ "I'm touched".

Manakala semalam menonton konsert Encik Andre di Vienna ni pula adalah konsert walt ochestra. Indah, memang indah. Saya peminat ochestra. Dah lama saya inginkan menapak ke Dewan Philharmonik di KLCC itu. Mendengar lagu-lagu secara "hidup". Bersama keluarga atau mungkin bersama insan tersayang suatu hari nanti. Jika siapa-siapa mahu menambat hati saya, silalah hadiahkan saya tiket untuk menonton ochestra di mana-mana.

Obsessi.

Oh, ini bukan pasal drama bersiri Obsessi di TV3 itu. Saya dengar minggu ini minggu terakhir. Sikit pun saya tak pernah tengok drama itu walau Hero pujaan saya serta Aktress yang saya senang berlakon bersama. Ntah, mungkin masanya kurang sesuai. Apa-apa sahajalah.

Obsessi saya adalah pada kereta. Ya, kereta sekarang ni. Nak cerita apa lagi ek? Nantilah sambung.

0 Komen Balas: