In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

November 20, 2008

Addicted vs Attracted

Assalamualaikum,

Nak kata demam tu tak laa..but S.E.N.G.A.L is yes...kot...tak kesahlah, as long as HE gave me stretght untuk terus bertapak dan menapak di muka bumi ini..Alhamdulillah, wa Syukurillah...HE knows the BEST for me... :)

Hari ini...kerja saya.."qalil faqad"...so, bila dah qalil (rujuk kamus arab) membuatkan mata saya rasa seperti mah terpejam...oh, sudah ku tidur awal malam ni...malah sejak dua menjak ni saya masuk tidur sangat awal...jam sepuluh, cuma malam tadi jam 11 setelah usai menonton Mertua vs Menantu at channel 105.

Addicted vs Attracted. (Read at your own risk)

Saya ni jenis hard to attracted tapi mudah untuk addicted. Saya jenis bukan pecinta drama melayu sangat (sangat..~) cuma bila ada yang "berkenan" di hati tu...saya mula addicted. Antara drama-drama generasi kini yang pernah saya ikuti sehingga ke akar umbi

1) Manjalara (Oh abang Es~)
2) Kekasihku Seru ( Rashaaad~)
3) Mertua vs Menantu ( Rosyam..*wink*)

Why ek, I'm telling this...ntahlah, have no idea...haha..it just like for current momment I'm attracted to Rosyam's Character, sweet,caring, mommy's son (why do I always attracted to family oriented guy especially "anak mak"?)....but always, contra..kak jah was attracted to Rizal (obses Jehan Miskin) LOL

Hmm...tak sampai sebulan lagi...umur akan bertambah...menyusuli rakan-rakan lain yang terlebih dahulu menginjak "dewasa". Kadang-kadang saya setuju, "AGE IS JUST A NUMBER" sebabnya...ntah..(tergantung lagi..)

Cuma lately...bila umur dah masuk-masuk peringkat sepatutnya matang ni...banyak laa soalan-soalan yang menyusul...agak tak melampau jika saya katakan..EVERYBODY is ternanti-nanti siapakah yang bakal menambat hati gadis "misteri" rumah hujung di Sad Island Road, Orchid City ni kan...hahaha, ok lah...let us make it clear here....secara jujurnya...Jangan Biarkan Hidup Anda Diselubungi Misteri...kerana jawapannya masih sama.. NO ONE... :)

Dan...buat masa skrg ni...dengan sukacitanya saya umumkan..NO MATCH MAKING please (both parties my family and friends)...saya suka dengan style "Rosyam" yang benar-benar mempercayai apa itu makna JODOH...jumpa, terpikat...get married.Love after Marriage. And yes, InsyaAllah...I'll stick to that way...Dengan Izin Allah...I Will...

Dan...yang penting..doa tu...kene berterusan...Istiqamah...and the BIGGEST problemo is...saya mudah putus asa....saya lebih berharap dari berdoa...walhal..sepatutnya saya lebih berdoa dari berharap....kerana DIA telah mengaturnya...DIA telah menentukannya....DIA mahu saya belajar erti sabar dan ikhlas...

"SABAR dan IKHLAS....itu indahnya ISLAM, Fahri.."
petikan dari filem Ayat-ayat Cinta

Apapun...saya berdoa semoga hati ini hati kita..sentiasa menjadi milikNYA...walau dalam apa jua keadaan sekalipun....kerana DIAlah pentadbir sekalia alam.

Robbana latuziqkulubana ba'daizhadaitana wahablana min'ladunkarohmah Innakaantalwahhab..Amin~

Wasalam.

ps: nak tgk A1GP live at Sepang International Circuit 23 November 2008 ni? please do msg me or email me, ada ticket free....no trick (^_^)

0 Komen Balas: