In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 14, 2008

Tazkeer



Salam...

Alhamdullillah...Segala Puji Hanya Bagi Allah...

Beransur pulih...InsyaAllah...
No worries ok...jika berlanjutan saya akan segera ke klinik berdekatan... :)
Mungkin benar katanya...
Antara faktor yang menyumbang ke arah ketidaksihatan tubuh badan adalah..
Ketidaktentuan waktu tidur...
Kealpaan waktu untuk makan...
Membuat kerja secara extreme...non-stop...

Bak kata Kak Eami...
"Dik, muka ko nampak kecut sket..."
Balas saya...
"Kalo kecut sihat takpe kak...ni dah kebas kaki tangan ni..."

Makan...saya masih kurang untuk menjamah nasi...kecuali nasi ayam yang disulami dengan sup..
Cuma saya bayangkan di saat ini...lebih enak jika dihidangkan Tomyam...
Ataupun saya agak teruja nak makan roti naan...bersama dal...atau Tokmeh/Tokmiah...

Tapi bila dimuhasabah...
seperti katanya...mengenai ganjaran pahala dan juga "training"...
Saya lebih harus bersabar...
Jika keadaan begini lebih mendekatkan kita denganNya...
Saya harus lebih bersabar...
Allah sentiasa menyediakan dan menentukan yang TERBAIK untuk Hamba-Nya...

Allah sentiasa menguji keikhlasan bila kita sendirian....
IKHLAS dan SABAR....
Itulah INDAHNYA Islam... :)

*ps: menanti "gambaran" tokmiah dari sana... :)

Wasalam
10:21am
R3
14 Syawal 1429H

0 Komen Balas: