In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

October 19, 2008

Open House

Salam....

Alhamdulillah...hari ini akhirnya tercapai jugak planning saya dan cik Zurin untuk meronda-ronda bersama Kelisa beliau ke destinasi open house kami.

Mula-mula sekali...kami ke rumah Big Boss kami a.k.a Abg Cord dan Kak Nida plus Afiq & Alif..di kediaman baru mereka terletak di Bandar Kinrara. Al-kisahnya, abg cord dah emailkan petanya pada saya, tapi oleh kerana kebijaksanaan melampau saya...telah termiss masukkan peta yang telah siap diprint ke dalam tas tangan saya. Hanya disedari ketika Cik Zurin meminta saya mengeluarkan peta semasa dalam perjalanan..Oh No kamu..~ Tapi nasib baik hamba cool cool bebeh...teringat ada address yang di sms, berbekalkan ilmu imbasan peta yang telah dibaca, akhirnya kami sampai jua ke kediaman mereka yang kami kategorikan sebagai kawasan yang indah :D

Masa sampai-sampai kebetulan terserempak dengan Abg Din, Kak Zue plus Baby Wafiyy yang amaaaaaaaatt Comel....! Sebelum tu ternampak juga Kak Ein, Abg Nasrul dan baby mereka...tapi mungkin mereka yang perasan yang saya dan Cik zurin yg super Cute ni dalam kereta...so tak sempat laa jumpa..manakala Abg Din dan Kak Zue ni saya sempat membuat aksi-aksi supaya mereka tunggu kami...jadi, mereka tunggulah seketika dan berkesempatan untuk jumpa ngan baby Wafiyy itu...yang sangat suka senyum...(^_^)


~ Cute Lil Wafiyy (^_^) ~

Kemudian, lepas dah babai-babai mereka..kami pun sambung jumpa tuan rumah dan mulakan aktiviti makan-makan...macam-macam ada..sampai taktau nak makan yang mana...tapi macam biasa..feveret saya adalah Soto dan Satay beserta Kuah Kacang... (^_^) Cik zurin makan nasik minyak...tapi saya nasik-nasik ni dah kureeeng sket...bukan diet..tpi kurenggg...hehehe..dah setel-setel makan...gebang-gebang sket...jumpa si kecik yang berdua tu...Afiq yang super comel...muka sebijik macam abg cord..dan alif yang sweet...muka ibu dia laa...and Alif yang takut orang tu mau senyum kat hamba...wahahaha...Cik Zurin jeles yaa amat...dah laa baby Wafiyy pun suka jugeeekk...sabar je laa Zurin...(^_^)


~ Afiq & Alif (^_^)~

Lepas dah gi umah abg cord..plan sepatutnya, Cik Zurin hantaq saya balik..patutnya...tapi sebab waktu masih awal...dia "kidnap" saya pi Wangsa Maju...open ouse ofismate dia...ok laa..since kami pun jarang jumpa..so bila lagi nak semban-sembang..gossip...hehe..cerita pasai kerja...pasai bos...hahaha, Zu, aku tau hang minat citer aku sebab pasai Bos aku kan...hehehe...sabaq-sabaq...ada rezeki aku wat open house..InsyaAllah aku akan ada guest of honour...time tu hang jadi assistant aku basuh pinggan...hehehe..

Haa..sampai kat umah kawan Cik Zurin ni...nama dia Wafi gak..tapi Wafiqah...kakak kepada Firaz...budak MMU gak...so, umah Wafi ni condo...memang peace..best laa tapi tak sesuai kott untuk kami-kami yang riuh rendah duk situ...masuk-masuk je umah Wafi...rasa macam join Salam Perantauan plak..in other words..rasa macam raya kat UK gitu...Dengan suasana rumahnya..and yang best juadahnya..lain dari yang lain...

Ada Miracle Pie yang maha sedap...Sandwich yang best giler...Blueberry cheese cake yang superb...Pineapple tart yang...hahaha, nasib tak habis saya kerjakan...in short says (pendek kata) memang macam kat oversea...rugi wo tak amik gamba...ngan kawan-kawan diorang lagi yang mostly chinese...ala-ala kami ni open house kat Oversea laa...start laa berangan macam-macam ngan Zurin...lama gak lepak umah Wafi..sembang-sembang...saya ni pun macam dah lama je kenai...tu namanya chemistry ye dak..(^_^)

Lepas tu balik...pun pusing-pusing tak jumpa jalan balik...tp nasib sampai...alhamdulillah...

Apepun..journey hari ni memang best...kalo tak kerana dek panggilan kehormat dari ayahnda surug pulang...memang ada yang terlajak sampai mana-mana..but since..next week..ada BIG EVENT...which akan ada lebih ramai senior-senior and junior-junior bergabung...kita nantikan...hehehe...

Hmm...urm...hmm...bila tah nak dapat tokmiah ni....hehehe...Oh ya..kepada anda..selamat menyetelkan kerja-kerja yang tertangguh tu..! Yosh..berusahalah! (^_^)

Baiklah, till then...salam sayang dari saya. Jaga Diri.

ps: Esok kerja...esok exam...Arab..(^_^)

Wasalam
10:02pm

7 Komen Balas:

Aina Ana said...

Wah!! Best nye jalan-jalan raya.

kak Jah said...

ape nama baby kak Ein.. umar apekah?

Mya Sakura said...

kak huda : hehe...skali skala kak... (^_^)

cik tropical : umar farouk tak silap aku koottt...(^_^)je tu nama anak kak sarah...hehe conpius...

fadznida said...

wanie, thanks for coming ! sorry tak sempat la melayan sangat semalam. Hope you enjoy the visit and the food! Patut boleh stay lama skit utk makan soto ngan puding kak nida lagi !

Afiq ngan Alif gembira sangat semalam! ramai orang ramai kawan dia.

Terima kasih sekali lagi.

p/s: Mana boleh beraya dengan Abg Din Kak Zue dalam Kereta Wira je, tak pernah dibuat orang ! hehe

Mya Sakura said...

abg cord & kak nida,

hehe..u're welcome..nvm it's ok...makanan that day was superb..! nasib je zurin nk ajak pi tempat lain.kalo tak lama gak kitorang duk situ...

hehe..sbb tak pernah dibuat dek org kami buat..bkn org lain pun..adik2 abg cord ngan kakak jugak..hahaha

Lovely Jaemi said...

aaaaaa...comelnyer anak abg din ngan kak zu...anak2 big boss dah besar eh...hari tu aku jumpak masa tgh kecik lagi...siap dukung gitu...oh no kamu, mereka tidak mengenali auntie jimah ni lagi dah...hahaha....

semua dah pakat ada anak...geng2 kita bila? hang taknak mula dulu ka?hahahahaha

Mya Sakura said...

yaa...baby wafiy super comel ok...haha..anak2 abg cord..dh berlarian2 dh...

aku mula dulu...?? hang igt ni amzing ka apa...hehehe