In The Name of Allah Most Gracious Most Merciful

June 30, 2008

Iqra'

|| Bilik,0820||

Biasalah, beberapa hari selepas convo..masih terasa haba-haba kegembiraannya kan. Walaupun ikutkan hari Jumaat ngan Sabtu tu macam tak berapa nak ada semangat bekerja pun. Tapi ku gagahi jua demi mencari beberapa suap nasi (sesuap tak cukup). Esok ni pun kerja half day, sebab pagi tu saya ada taklimat mengenai transfer credit di UiTM. Jam 8.30-12.30. Buat masa sekarang half day la, tapi mana tau kot-kot rasa macam nak terlajak one day plak kan. Tapi InsyaAllah half day koott..


Buku yang dah khatam

Selepas je habis menelaah Ayat-Ayat Cinta, minggu lepas saya telah berjaya mendapatkan lagi beberapa naskah Karya Kang Abik ataupun Pak Habib. Antaranya:

1) Pudarnya Persona Cleopatra
2) Dalam Mihrab Cinta
3) Di Atas Sajadah Cinta



Buku baru beli

Dan satu bentuk novel bukan cerita, api lebih mirip kepada motivasi Karya Ibnu Hazm El Andalusy yang bertajuk :

Di Bawah Naungan Cinta.

Secara serius dan jujurnya, buku ini saya rasakan amat amat "berat". Tak tau la saya adakah ia kerana penggunaan Bahasa Indonesia yang sejati ataupun mungkin kerana kupasan tajuknya. Saya rasakan amat berat, beberapa kali cuba untuk menenalaah namun tetap ia mengambil masa dan mood barangkali untuk memahami konteksnya. Takpa, saya cuba lagi!

Dan satu lagi buku, Travelog Haji : Mengubah Sempadan Iman :D

Baiklah, setakat ini sahaja. Sehingga bertemu lagi. Terima kasih atas ucapan tahniah kalian. ;)



Hadiah Convo :)
From : Mama, Abah, Adik & Sisters

Wasalam.

0 Komen Balas: